오바마, 부시의 에너지정책을 뒤엎다
참고: 부시의 에너지정책
오바마가 미국 대통령에 취임하자마자 기존 정부가 미지근하게 대해왔던 정책들을 강력하게 밀어부치기로 하는 모양새다. 그동안 캘리포니아 주를 비롯한 일부 지역의 에너지정책을 급진적이라며 억제해왔던 연방정부의 입장이 개방형으로 바뀐다면 저연비 차량으로 시간을 벌어보려 했던 자동차 회사들의 발등에 불이 떨어질 판이다. 미국에 자동차를 수출하는 국내 자동차 회사들도 포함해서 말이다. 에코드라이빙은 고효율의 연비절감 운전뿐 아니라 하드웨어인 자동차의 연비 자체도 중요하다.
참고: 에코 드라이빙 운전
다음은 YTN의 관련 기사 중 일부:
미국의 새정부가 온실가스 배출 감소 등 글로벌 기후변화 대처 노력에서 주도적인 역할을 하겠다고 선언했습니다. 오바마 대통령은 특히 배기가스 규제를 강화하고 연비가 높은 고효율 차의 생산을 주문하고 나서 우리나라 자동차수출에 미치는 영향도 적지 않을 전망입니다. (중략)
[녹취:버락 오바마, 미국 대통령] "지금이 온난화의 도전에 대처할 수 있는 역사적인 시점입니다. 미국과 세계가 지속적으로 번영할 수 있도록 미래를 선택해야 합니다" (now is the time to meet the challenge at this crossroad of history by choosing a future that is safer for our country, prosperous for our planet and sustainable.)
CBS News:
미국 대통령은 캘리포니아 주 등에 대해 자동차 배기가스 규제 강화 권한을 부여할 수 있는 지 검토하라고 환경청에 지시했습니다. 미국 내 10여 개 주가 배기가스 기준을 높이려던 방침에 제동을 걸었던 부시 행정부의 정책을 정면으로 뒤집겠다는 것입니다.
[녹취:버락 오바마, 미국 대통령] "역대 정부는 그동안 행동을 하지 않고 결정을 미루어왔습니다. 과학은 이념에 눌렸고 상식은 특정집단의 이익에 압도됐습니다." (we've chosen delay over decisive action. Rigid ideology has overruled sound science. Special interests have overshadowed common sense.)
미국 자동차 업계에 대해서는 2011년 부터 고효율 차를 생산하도록 주문했습니다. 2020년까지는 미국차의 평균 연비가 ℓ당 14.8km가 되도록 지침을 마련하라고 교통부에 지시했습니다. (이하 생략).
출처: 오바마 그린정책, 국내차산업 직격탄? (YTN, 1/27/2009)
참고: 美 그린카정책은 자동차업계 새 도전 (미디어다음, 1/27/2009)
< Update > 5/20/2009 오바마 새로운 기준 발표
오바마가 드디어 새로운 연비 기준을 발표했단다. 그동안 가장 진보적이었던 캘리포니아 주정부와 자동차산업 모두의 양보를 이끌어낸 합의로 기존 2020년 시한도 2016년으로 앞당겼단다. 이로써 오바마 정부는 자동차 배기가스와 연비에 대한 최초의 연방 기준을 제시하게 됐다. 2016년이면 미국 내 모든 승용차와 SUV를 포함한 경트럭의 평균연비는 갤런당 35.5마일, 즉 리터당 약 15km를 갈 수 있어야 한다.
다음은 기사의 일부:
All the papers lead with news that President Obama will announce new standards for automobile emissions and increase fuel-efficiency targets. The new regulations will mark the first time that the government will set rules on automobile emissions and combine them with fuel-economy standards. The rules would require new cars and light trucks sold in the United States to average 35.5 miles per gallon by 2016, four years earlier than required under federal law that was passed in 2007. The Wall Street Journal declares that the move "would accelerate the largest government-mandated transformation of vehicles on the American road since the late 1970s and early 1980s." The Los Angeles Times calls it a "potentially pivotal shift in the battle over global warming" as well as "a vindication of California's long battle to toughen standards."
The Washington Post reports that the new rules came as a result of negotiations between the administration, California, and the auto industry that have been going on "since the first days of the administration." Everyone characterizes this as a win for all the parties involved. California has long asked for a waiver to set its own emissions standards but has now agreed to accept the federal limits, which amounts to pretty much what it wanted except the automakers have more time to adjust. For their part, the automakers get the national standard they have long been craving and will be dropping their legal challenges against California. The new standard, coupled with other requirements Congress passed in 2007, would increase the average cost of a car by $1,300. The New York Times states that the new standard "will create a car and light truck fleet in the United States that is almost 40 percent cleaner and more fuel-efficient by 2016 than it is today." The administration says the new regulation will reduce U.S. oil consumption by 5 percent a year. USA Today points out that if the new rules push automakers to build smaller cars, "highway safety could decline" since they're less safe in crashes. (이하 생략).
출처: 오바마의 새로운 연비 기준 (Slate, 5/19/2009)
참고: 부시의 에너지정책
오바마가 미국 대통령에 취임하자마자 기존 정부가 미지근하게 대해왔던 정책들을 강력하게 밀어부치기로 하는 모양새다. 그동안 캘리포니아 주를 비롯한 일부 지역의 에너지정책을 급진적이라며 억제해왔던 연방정부의 입장이 개방형으로 바뀐다면 저연비 차량으로 시간을 벌어보려 했던 자동차 회사들의 발등에 불이 떨어질 판이다. 미국에 자동차를 수출하는 국내 자동차 회사들도 포함해서 말이다. 에코드라이빙은 고효율의 연비절감 운전뿐 아니라 하드웨어인 자동차의 연비 자체도 중요하다.
참고: 에코 드라이빙 운전
다음은 YTN의 관련 기사 중 일부:
미국의 새정부가 온실가스 배출 감소 등 글로벌 기후변화 대처 노력에서 주도적인 역할을 하겠다고 선언했습니다. 오바마 대통령은 특히 배기가스 규제를 강화하고 연비가 높은 고효율 차의 생산을 주문하고 나서 우리나라 자동차수출에 미치는 영향도 적지 않을 전망입니다. (중략)
[녹취:버락 오바마, 미국 대통령] "지금이 온난화의 도전에 대처할 수 있는 역사적인 시점입니다. 미국과 세계가 지속적으로 번영할 수 있도록 미래를 선택해야 합니다" (now is the time to meet the challenge at this crossroad of history by choosing a future that is safer for our country, prosperous for our planet and sustainable.)
CBS News:
미국 대통령은 캘리포니아 주 등에 대해 자동차 배기가스 규제 강화 권한을 부여할 수 있는 지 검토하라고 환경청에 지시했습니다. 미국 내 10여 개 주가 배기가스 기준을 높이려던 방침에 제동을 걸었던 부시 행정부의 정책을 정면으로 뒤집겠다는 것입니다.
[녹취:버락 오바마, 미국 대통령] "역대 정부는 그동안 행동을 하지 않고 결정을 미루어왔습니다. 과학은 이념에 눌렸고 상식은 특정집단의 이익에 압도됐습니다." (we've chosen delay over decisive action. Rigid ideology has overruled sound science. Special interests have overshadowed common sense.)
미국 자동차 업계에 대해서는 2011년 부터 고효율 차를 생산하도록 주문했습니다. 2020년까지는 미국차의 평균 연비가 ℓ당 14.8km가 되도록 지침을 마련하라고 교통부에 지시했습니다. (이하 생략).
출처: 오바마 그린정책, 국내차산업 직격탄? (YTN, 1/27/2009)
참고: 美 그린카정책은 자동차업계 새 도전 (미디어다음, 1/27/2009)
< Update > 5/20/2009 오바마 새로운 기준 발표
오바마가 드디어 새로운 연비 기준을 발표했단다. 그동안 가장 진보적이었던 캘리포니아 주정부와 자동차산업 모두의 양보를 이끌어낸 합의로 기존 2020년 시한도 2016년으로 앞당겼단다. 이로써 오바마 정부는 자동차 배기가스와 연비에 대한 최초의 연방 기준을 제시하게 됐다. 2016년이면 미국 내 모든 승용차와 SUV를 포함한 경트럭의 평균연비는 갤런당 35.5마일, 즉 리터당 약 15km를 갈 수 있어야 한다.
다음은 기사의 일부:
All the papers lead with news that President Obama will announce new standards for automobile emissions and increase fuel-efficiency targets. The new regulations will mark the first time that the government will set rules on automobile emissions and combine them with fuel-economy standards. The rules would require new cars and light trucks sold in the United States to average 35.5 miles per gallon by 2016, four years earlier than required under federal law that was passed in 2007. The Wall Street Journal declares that the move "would accelerate the largest government-mandated transformation of vehicles on the American road since the late 1970s and early 1980s." The Los Angeles Times calls it a "potentially pivotal shift in the battle over global warming" as well as "a vindication of California's long battle to toughen standards."
The Washington Post reports that the new rules came as a result of negotiations between the administration, California, and the auto industry that have been going on "since the first days of the administration." Everyone characterizes this as a win for all the parties involved. California has long asked for a waiver to set its own emissions standards but has now agreed to accept the federal limits, which amounts to pretty much what it wanted except the automakers have more time to adjust. For their part, the automakers get the national standard they have long been craving and will be dropping their legal challenges against California. The new standard, coupled with other requirements Congress passed in 2007, would increase the average cost of a car by $1,300. The New York Times states that the new standard "will create a car and light truck fleet in the United States that is almost 40 percent cleaner and more fuel-efficient by 2016 than it is today." The administration says the new regulation will reduce U.S. oil consumption by 5 percent a year. USA Today points out that if the new rules push automakers to build smaller cars, "highway safety could decline" since they're less safe in crashes. (이하 생략).
출처: 오바마의 새로운 연비 기준 (Slate, 5/19/2009)
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